Invitation til møder om vand, stormflod, grundvand, vådt vejr etc.
Fra SGH har vi modtaget invitation til møder:
Til SGH-medlemmer, Hvidovre Kommune holder to møder om vand i de kommende uger, som SGH anbefaler medlemmerne at deltage i. Først fremmest mødet den 21. marts om stormflod, som er en god opfølgning på det indlæg, som Morten Beha Pedersen fra Hvidovre Kommune holdt ved SGHs ordinære generalforsamling den 28. februar. Møde nr. to er et om grundvandsbeskyttelse, som holdes den 30. marts. Forhåbentlig kan møderne gøre os alle klogere på, hvilke udfordringer vi som grundejere står over for i fremtiden.
Se invitationerne fra kommunen nedenfor.
Med venlig hilsen
SGH’s bestyrelse
(1) Borgermøde med fokus på stormflod
Tirsdag den 21. marts kl. 19.00 i Langhøjskolens teatersal sætter Hvidovre Kommune fokus på stormflod. På mødet vil du møde borgmester Helle Adelborg og Danmarks Radios klimakorrespondent Jesper Theilgaard, som vil fortælle om, hvordan Hvidovre Kommune og Hovedstadens Beredskab håndterede stormfloden, der ramte den 4. januar, og hvad parterne lærte om hændelserne. Samtidig bliver der givet et bud på risikoen for, at vi igen bliver ramt af en stormflod.
Der bliver rig mulighed for at uddybe emnerne, og stille spørgsmål til indsatsen.
(2) Invitation til møde om Hvidovre Kommunes indsatsplan for grundvandsbeskyttelse
I forbindelse med udarbejdelsen af Hvidovre Kommunes indsatsplan for grundvandsbeskyttelse indkaldes der hermed til møde i koordinationsforum. Koordinationsforum er nedsat i henhold til Vandforsyningslovens § 12, og består af repræsentanter for HOFOR, Region Hovedstaden, Miljøstyrelsen, nabokommuner, grundejerforeninger, kolonihaver og interesseorganisationer, der har interesse i grundvandsbeskyttelsen i Hvidovre. Formålet med mødet er at præsentere udkastet til kommunens indsatsplan for grundvandsbeskyttelse, og få koordinationsforums kommentarer til planen og indsatserne. Mødet vil foregå den 30. marts kl 16.30 på Høvedstensvej 45.
Tilmelding til mødet foregår ved at svare på denne mail. På dagen melder man sin ankomst på vores frontdesk, der er placeret ved indgangen. Aftalekoden er 3461630. Senest fredag den 24. marts fremsendes udkastet til indsatsplanen. Har du ikke mulighed for at deltage i mødet modtager jeg meget gerne feedback på planen via mail: nsr@hvidovre.dk.
Har I spørgsmål er I velkomne til at kontakte Anna Sarauw, miljømedarbejder i Hvidovre Kommune på 36393575.
Indkalder til mødet er miljømedarbejder i Hvidovre Kommune, Anna Sarauw Rasmussen