Forslag til årets generalforsamling 3. marts.
Hvidovre d 18. februar 2016.
Til grundejerforeningens generalforsamling d 3. marts 2016 er flg. forslag modtaget d. 16.2.2016:
Forslag fra – Jimmy & Susanne Hansen
Vi vil gerne foreslå at vores grundejerforening anskaffer en Hjertestarter.
Vi vil tilbyde, at den kan hænge i vores cykelskur, som er overdækket, men ikke aflåst. Der er allerede indlagt strøm.
Vi syntes selv, at vi bor meget centralt i vores grundejerforening og derfor et godt sted at placere den og vi vil selvfølgelig holde øje med om den kommer med alarm, hvis den er ude af drift. Og sørge for den kommer til at fungere igen.
Der vil blive opsat synligt skilt, som kan ses fra vejen og blive tilmeldt App´en, så alle ved, hvor den er placeret.
Den nærmeste 24/7 hjertestarter findes på Risbjerggård Hvidovrevej 241 eller Røde Kors Center Kettegårds Alle 14, hvilket vi syntes er rigtig langt væk.
Vi har undersøgt, hvad det vil koste i indkøb og efterfølgende udgifter.
Køb af Hjertestarter incl. varmeskab – Pris 19.125 kr incl. moms (Købes hos Medidyne A/S)
Den bedste model skulle være en Zoll Hjertestarter (AED Plus). Kan bruges til både børn og voksne.
Denne anbefales af både Hjerteforeningen, Trygfonden og efterlever alle Sundhedsstyrelsens krav
og specifikationer.
Der er 7 års garanti.
Elektroder og batterier holder i 5 år. (medfølger ved køb af hjertestarter)
Pris for elektroder 1268 kr.
Pris for batterier 410 kr.
Hvis elektroderne skulle blive brugt, vil de altid følge patienten og vi vil uden beregning modtage
nye fra Regionen.
Opsætning skal ske af en autoriseret elektriker.
Har ikke indhentet tilbud. Måske har vi en i foreningen, som kan gøre det.
Udgifter til strøm vil være ca. 350 kr/årlig.
Der kan ansøges om donation hos Dong.
Pris på forsikring hos Maxlevig, som ikke er et krav ved køb af hjertestarter.
1.750 kr. for 5 år.
Der er ingen forpligtigelser mht. kursus, da denne model vil være meget nem at bruge og man ikke kan gøre noget forkert.
Videoer findes på nettet
Hvis den købes hos Medidyne A/S tilbyder de én gratis demonstration, til de medlemmer i foreningen der ønsker det.
Der er også en helt anden mulighed, for at få opsat en Hjertestarter.
Der kan ansøges om donation hos Trygfonden, hvilket vi allerede har gjort på foreningens vegne.
Kan trækkes tilbage, hvis det besluttes på generalforsamlingen.
Hvis vi kommer i betragtning, vil vi få både hjertestarteren og varmeskabet, som den skal hænge i.
Ansøgningsfrist er d. 1. marts 2016 og man vil få besked ca.1. juni 2016, om man er kommet i
betragtning.
Udgifter til opsætning, udskiftning af batterier og elektroder efter 5 år, samt strømforbrug betales af
foreningen.
Forsikring skal tegnes.
Der skal stemmes om følgende:
Forslag 1
Vil foreningen modtage hjertestarteren fra Trygfonden hvis den doneres og herefter afholde udgifter til forsikring, strømforbrug, udskiftning af elektroder og batterier efter 5 år = 1060 kr/årlig.
Samt installation af autoriseret elektriker.
Hvis forslag 1 bliver godkendt på generalforsamlingen, men foreningen ikke får donationen, skal der også stemmes om forslag 2 og 3.
Forslag 2
Køb af hjertestarter med tilkøb af forsikring gældende i 5 år
(19.125 kr. + løbende udgifter pr. år 1060 kr.)
Forslag 3
Køb af hjertestarter uden tilkøb af forsikring
(19.125 kr. + løbende udgifter pr. år 710 kr.)